چرا باید برند “تعاونی” داشته باشیم؟

1435138943621_kalantari - Copy

معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: ایجاد یک برند واحد برای تولیدات داخلی و مصرف آن در خارج، موجب افزایش درآمد و اشتغال و توسعه صادرات کشور می‌شود.

 سیدحمید کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اگر امروز مقام معظم رهبری از برخی برندها ایراد می‌گیرند که در داخل مصرف نشوند منظور برندهای خارجی است و باید افتخار کنیم به کالاهای داخلی که آنچنان کیفیتی پیدا کنند که با برند شناخته شده‌ای در بازار جهانی عرضه شوند.

وی ادامه داد: اینکه تولید برند کنیم و در خارج کالاهایمان به مصرف برسد ارزشمند است چون ضمن درآمدزایی، ‌موجب توسعه اشتغال و صادرات کشور می‌شود.

کلانتری در پاسخ به این پرسش که چرا تعاونی‌ها از یک برند واحد برای عرضه تولیدات و دستاوردهای خود استفاده نمی‌کنند؟ گفت: در حال حاضر برخی تعاونی‌ها برندهای ملی و خارجی دارند و محصولات خود را به بازارهای جهانی صادر می‌کنند اما یکی از مشکلات اصلی تعاونی‌ها، توسعه بازار، بازاریابی و برندسازی است و احساسی که وجود دارد این است که برخی تعاونی‌ها با این تفکر که هزینه اضافه نپردازند روی بسته‌بندی محصولاتشان کار نمی‌کنند یا روی استاندارد کالا کمتر متمرکز می‌شوند و بازار خود را به بازار پیرامون محدود کرده‌اند.

معاون وزیر تعاون تصریح کرد: از سوی دیگر تعاونی‌هایی را داریم که بازار خود را توسعه داده از استان خود خارج شده در سطح کشور محصول عرضه می‌کنند و عده‌ای دیگر از سطح کشور خارج شده و در سطح منطقه و جهان به عرضه تولیدات خود مشغولند و همین امر نقطه قوت تعاونی‌ها به شمار می‌رود.

کلانتری با بیان اینکه راهبرد ششم توسعه تعاون، توسعه بازار و برند در تعاونی‌ها نامگذاری شده‌ است، خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها باید بپذیرند که در دنیای رقابتی قرار دارند و اگر در بازارهای جهانی حضور قوی‌تر و کیفی‌تری داشته باشند، محصولاتشان را بهتر تبلیغ کنند و بسته‌بندی زیباتری داشته باشند نیازهای بازار را بهتر درک کرده و ماندگاری خود را در بازارهای داخلی و جهانی را حفظ می‌کنند.

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاه بگذارید

آدرس ایمیل شما محفوظ می ماند

*